Het is nooit te vroeg voor Halloween

14 augustus 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Augustus is nog maar kwalijk halverwege en in huize J. is de eerste vermelding van Halloween inmiddels gevallen, want ook al laat de feestdag nog enige maanden op zich wachten, er is inmiddels wel gebleken dat er nog wat voorbereidingen getroffen dienen te worden. De au pair die ze vorig jaar rond oktober hadden, was namelijk erg toegewijd aan alle griezelige aspecten van het feest; van heksenvinger baksels en bananen spoken tot angstwekkende schmink en toffe kostuums. Een echt heksenverkleedfeest met bijbehorende snacks. En aangezien we in Nederland niet echt Halloween vieren, kijk ik er naar uit om dat hier wel te doen, want laten we eerlijk zijn; wat is er voor een suikerverslaafde nou een betere feestdag dan één die in het teken staat van snoep ophalen. Natuurlijk is dat niet het belangrijkste, maar het is zeker een leuke bijkomstigheid. Dus zo zaten we tijdens het eten te praten over Halloween, en toen duidelijk werd dat Arianwen en Lewi niet zouden rusten voordat ze mij hun heksenbezemstelen hadden laten zien, wist ik het zeker; het thema voor komende Halloween moest Harry Potter zijn. Toen ik dat opperde waren ze meteen enthousiast, en binnen een paar minuten stond Lewi in zijn Harry Potter kostuum voor me. Paul wilde de basiliek zijn, en Meesha kon wel verkleed als Dobby. Dan zou ik Dumbledore zijn - of misschien toch Lucius Malfoy, wel zo makkelijk het het haar - en Arianwen was er nog niet helemaal over uit als wie ze verkleed wilde. Echter, zodra Lewi de naam Dobby hoorde, had hij zijn roeping gevonden in het vooruitzicht om de hele tijd met een sok rond te lopen, en wilde hij verkleed als iedereens favoriete elf. Ook Paul veranderde van gedachten toen hij zich realiseerde dat hij gemaakt was voor een grotere rol; hij zou de Sorting Hat zijn. Dat op zich vond ik al grappig en geweldig tegelijkertijd, maar toen mijn goede vriend Google mij de afbeeldingen liet zien van 'sorting hat cosplay' had ik het niet meer. Levensgrote hoeden met armen eruit. Het was hilarisch, en ik ben honderd procent aan boord. Dit wordt een geweldige Halloween!